Serge Lutens at Ritz hotel in Paris 2 B &W - crédits photo Francesco Brigida

Serge Lutens


Serge Lutens urodził się w 1942 roku w Lille, we Francji.
W wieku 14 lat rozpoczął pracę w salonie fryzjerskim, gdzie szybko odkrył, że piękno go pasjonuje …
Klientkom salonu nie tylko tworzył nowoczesne fryzury ale też malował je, a efekty uwieczniał aparatem Polaroid. Wkrótce, ten twórca i piewca piękna pod każdą postacią, pojechał do Paryża, aby tam spróbować swoich sił w sektorze „Beauty”. Wybrał Vogue, jako najbardziej elegancki magazyn modowy. Zgłosił się do pracy i został… natychmiast przyjęty, a już niedługo, okrzyknięty „rewolucjonistą makijażu”. W późniejszych latach został dyrektorem artystycznym marki Christian Dior (1968-1980), a następnie – marki Shiseido.

W 1992 roku Serge Lutens stworzył zapach Feminite du Bois – pierwszy drzewny zapach dla kobiet, na bazie absolutu cedru. Zapoczątkował tym samym nową erę w rynku perfumeryjnym, odniósł też wielki międzynarodowy sukces, a drzewne zapachy dla kobiet weszły do klasyki perfumiarstwa.

W tym samym roku Serge Lutens zaprojektował wystrój i wnętrza wyjątkowego Salonu Palais Royal Shiseido, naprzeciwko Luwru, miejsca, w którym obecnie znajduje się, między innymi, kolekcja ekskluzywnych zapachów Serge Lutens.

Serge Lutens
Serge Lutens
Serge Lutens
Serge Lutens

W 2000 roku stworzył własną markę: “Serge Lutens”, odtąd regularnie tworzy niezwykłe zapachy o magicznych nazwach: Fleurs d’Oranger, La Fille de Berlin, Un bois vanille czy Nuit de Cellophane… 

Serge Lutens, artysta i kreator, postać kultowa nie tylko we Francji,  autor ok. 70 zapachów i linii makijażu Serge Lutens zaskakuje po raz kolejny… oferując swoim fanom wirtualne doświadczenie – możliwość odkrywania świata Serge’a Lutensa… ze swej własnej perspektywy…

#perspectivesergelutens

Dostępna od 5 grudnia, aplikacja « #perspectivesergelutens », to możliwość obserwacji świata oczami Serge’a Lutensa. Użytkownik, posiadacz smartfona, wyszukuje i zbiera kody marki. Odkrywa emblematyczne miejsca i symbole: krzyż, monolit, dziurka pod klucz… to zaproszenie do eksplorowania magicznych symboli i wykorzystywania ich we własnych zdęciach. Rzeczywistość rozszerzona, wirtualna rzeczywistość, boty – odwracają perspektywy: każdy może zanurzyć się w świecie tej głęboko konwersacyjnej, kreatywnej marki. Zastosowanie czatbota pozwala na pozostawanie w kontakcie z marką.

.

Kliknij poniżej i przenieś się w świat Lutens’a

Serge Lutens at Ritz hotel in Paris 1 B &W - crédits photo Francesco Brigida
Palais Royal stair - credits photos Bernard St GénŐs

Immersja 360°


Ci, którzy wybierają się w najbliższym czasie do Paryża… mają możliwość immersji 360° w świat Serge’a Lutensa w Marrakeszu. Maroko jest jednym z  najważniejszych rozdziałów w życiu kreatora i w historii marki.
Butik Serge Lutens Palais Royal jest pewnego rodzaju odbiciem marokańskiego domu Serge’a Lutensa.
Klientom, fanom, oferuje się możliwość, w zaciszu butiku, wyposażonych w kask wirtualnej rzeczywistości Oculus®, podróży w miejsca dotąd nie eksponowane, ukryte w sercu Mediny w Marrakeszu… Serge Lutens otwiera nowe drzwi, oferując wizualne, audytywne i olfaktywne doświadczenie w buduarze butiku Palais Royal – fanom, klientom, osobom, które dopiero odkrywają świat i zapachy marki.

Outside view of the Palais Royal - crédits photos Alain Beulé
Autor

Comments are closed.