Różowa wstążka – kampania na rzecz walki z rakiem piersi

Rak piersi to nowotwór , który dotyka bardzo wiele kobiet w różnym wieku…. Jest to temat szczególnie mi bliski … kilka lat temu ten nowotwór zabrał mi bardzo bliską osobę….. Widząc strach w oczach i potworne cierpienie będące wynikiem rozwoju choroby człowiek dopiero wtedy uświadamia sobie jak ważne są regularne badania …. dopóki nie dotyczy to bliskich nam osób nie zdajemy sobie sprawy jakie zło potrafi wyrządzić to paskudztwo…. Jak bardzo zmienia się życie nie tylko chorującej osoby ale jej bliskich …. Nie da się opisać słowami tego co się czuje… Nie zapomnę tego wzroku błagającego o uśmierzenie bólu …. ale zanim przyjdzie ból cierpi umysł…. Każdy dzień chorującej osoby jest niepewny …. Gaśnie radość i  pozostają myśli co będzie dalej…. Z racji studiów medycznych widziałam wiele cierpienia i fizycznego i tego umysłowego, i o ile cierpienie fizyczne dzięki środkom przeciwbólowym możemy znieść o tyle tego umysłowego nie…. żadne słowa pocieszenia nie dają nadziei niestety …. Nadzieją są regularne badania . Często w gonitwie życia, pędzenia nie wiadomo za czym zapominamy o sobie …. O tym, że życie mamy jedno i że trzeba zrobić wszystko aby się nim cieszyć jak najdłużej. I choć często nie wygląda ono tak jakbyśmy sobie tego życzyli, to jak jest zdrowie to mamy szansę je zmienić…

Bardzo ciężki to dla mnie temat i ciężko mi o tym mówić …. Ale też wiem jak ważne jest mówienie o tym głośno. 

Październik to na całym świecie miesiąc poświęcony działaniom podnoszącym świadomość o raku piersi. Rak piersi to drugi najczęściej diagnozowany rak na świecie, dlatego każde działanie zbliżające nas do wyeliminowania tej choroby z naszego życia jest na wagę złota.

Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies powstała w 1992 roku, zapoczątkowana przez synową Estée Lauder, panią Evelyn H. Lauder. Symbolem zdrowych piersi i jednocześnie Kampanii stała się Różowa Wstążka, którą rozpropagowała Evelyn Lauder oraz redaktor naczelna miesięcznika o zdrowiu „SELF”.Celem Kampanii jest budowanie świadomości o problematy raka piersi oraz pokonanie raka piersi poprzez edukację i badania medyczne.

W tym roku Estee Lauder Companies kontynuuje  działania pod hasłem „Pokonajmy raka piersi. Razem mamy większą siłę.” Kampania zapoczątkowała globalny ruch, który pomógł ocalić miliony istnień.  Działa obecnie w ponad 70 krajach i pozwoliła zgromadzić dotychczas ponad 53 miliony dolarów w celu wspierania globalnych badań, edukacji i usług medycznych.

Zgodnie z duchem przyszłościowej wizji pani Lauder tegoroczna Kampania rozszerzy działalność z budowania świadomości na zachęcanie ludzi do pójścia krok dalej i podjęcia konkretnych działań nakierowanych na zapobieganie chorobie i jej wyeliminowanie. Kampania oraz towarzyszące jej inicjatywy pobudzą światową społeczność do walki z rakiem piersi poprzez przeciwstawianie się stygmatyzacji i pogłębianie świadomości we wszystkich rejonach globu, a przy okazji przyczynią się do zebrania znacznych funduszy na kluczowe badania medyczne.

Każdego roku  śledzę i kupuję kosmetyki sygnowane Różową Wstążką . Często są to kosmetyki , które kupuję już z myślą o prezentach świątecznych dla bliskich ale też robię zapas ulubionych produktów, które akurat w tym czasie uczestniczą w kampanii.

20% ceny sprzedaży tych produktów firma Estée Lauder (Poland) przeznaczy na wsparcie badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzonych pod kierownictwem profesora Jana Lubińskiego, założyciela i kierownika Ośrodka Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.Jako dodatkowy element wsparcia Kampanii, już od 1 października we wszystkich Perfumeriach Douglas oraz Perfumeriach Sephora na terenie całego kraju przy kasach będą rozdawane różowe wstążeczki, od których w 1992 roku zaczęła się Kampania.

Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi co roku rośnie i ma coraz większy zasięg. Do grona Partnerów włączają się firmy i instytucje z różnych branż.

W tym roku do Kampanii ponownie włączyli się wszyscy najważniejsi partnerzy detaliczni, czyli perfumerie: Douglas oraz Sephora. Jak co roku, w październiku 2014 roku, perfumerie te będą wspierać Kampanię poprzez sprzedaż limitowanych edycji produktów wiodących na polskim rynku marek kosmetycznych Estée Lauder, Clinique, oraz La Mer, Bobbi Brown, Lab Series, Tommy Hilfiger (wyłącznie w Perfumeriach Douglas) oraz Bumble and bumble (wyłącznie w perfumeriach Sephora).

Przedstawię kosmetyki , których sprzedaż wspiera badania nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1. Może wśród nich macie swoich ulubieńców a może są takie , które mieliście chęć zakupić i wypróbować , Kochani teraz jest czas, w którym kupując wspieramy !

Bobbi Brown Pretty Pink Ribbon Lip Gloss Collection

Ta limitowana kolekcja obejmuje 4 błyszczyki do ust w różnych odcieniach

Cena: 165 zł Wyłączność Douglas

Bumble and bumble prêt-à-powder

Bestseller: jednocześnie suchy szampon, produkt do modelowania włosów i zwiększania ich objętości.
Cena: 135 zł Wyłączność Sephora 

Clinique Pink with a Purpose Long Last Lipstick – Power With Pink.

Limitowana edycja różowych szminek oferuje 8 godzin świeżego i ciepłego koloru. Umieszczona w wygodnej, różowej kosmetyczce.
Cena: 99 zł

Clinique Great Skin. Great Cause Dramatically Different Moisturizing Lotion

Dostępna w limitowanej edycji buteleczka mieści podwójną dawkę nawilżenia, która zapewnia skórze poczucie komfortu przez cały dzień. Flakonik zdobi breloczek.
Cena: 185 zł (200ml – w cenie 125ml)

Estée Lauder Dream Pink Collection Evelyn Lauder i Elizabeth Hurley

Umieszczona w różowej kopertówce piękna kolekcja kosmetyków do makijażu: szminka Pure Color w limitowanym odcieniu Dream Pink oraz dwa miniaturowe lakiery do paznokci Pure Color w limitowanych odcieniach Blushing Lilac i Berry Hot.
Cena: 150 zł

Estée Lauder Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex II & Pink Ribbon Collection

Opakowanie mieszczące limitowaną edycję serum zdobi łańcuszek z Różową Wstążką, który symbolizuje wsparcie dla osób walczących z rakiem piersi.
Cena: 430 zł (50ml)

Lab Series Skincare For Men Pro LS All-in-One Face Treatment

Lekka, beztłuszczowa formuła nawilżająca na dzień, która koi, nawilża, matuje i wspomaga regenerację skóry.
Cena: 139 zł Wyłączność Douglas

 La Mer. The Hand Treatment.

Uzdrawiająca wilgoć Hand Treatment działa kojąco na dłonie, chroni i odmładza najbardziej nawet przesuszoną skórę i zmniejsza widoczność starczych plam.
Cena: 215 zł (50ml) Wyłączność Douglas

TOMMY HILFIGER Hilfiger WOMAN Cheerfully Pink

Różowy zapach w różowej sprawie. Kwiatowy zapach Hilfiger WOMAN w edycji z różową wstążką.
Cena: 215 zł EDP 50 ml Wyłączność Douglas

W 2014 roku do grona partnerów Kampanii dołączyły firmy: ANIA KRUK, WITTCHEN, YANKEE CANDLE, które część dochodu ze sprzedaży produktów wybranych specjalnie do tej Kampanii przekaże na badania w Międzynarodowym Centrum Nowotworów Dziedzicznych.

Yankee Candle to amerykańskie świece zapachowe wykonane z najlepszej jakości składników. Dzięki naturalnym ekstraktom zapachowym i starannemu wykonaniu produkty Yankee Candle podbiły serca ludzi na całym świecie. Na czym polega fenomen marki? Świece Yankee Candle ciągle zaskakują nas czymś nowym. Dzięki temu, że zapachy świec uzyskiwane są z naturalnych olejków i są starannie ze sobą łączone, możemy poczuć się jakbyśmy byli w sadzie, na łące czy też w innym ulubionym miejscu a to wszystko bez wychodzenia z domu.

Świeca Pink Sands Yankee Candle – unoszący się w powietrzu aromat drzewa cytrusowego, różowych kwiatów oraz pikantnej wanilii przywodzi na myśl zapach ciepłej, egzotycznej wyspy i jest prawdziwą ucztą dla zmysłów.

Cena: 80 zł (średnia wielkość)

Wittchen – Torebka z kolekcji Elegance Lato 2014

`Cena : 349zł

ANIA KRUK

Różowa bransoletka marki ANIA KRUK z limitowanej edycji, z ręcznie wybitym napisem – BE STRONG – i regulowanym zapięciem.

Do wyboru gotowy tekst inspiracyjny oraz możliwość wybicia wymyślonego przez siebie napisu.

Cena bransoletki: 79 zł

Cały zysk ze sprzedaży różowej bransoletki zostanie przekazany na cele kampanii.

PŁYTA „PINK IN PINK4”

Wyjątkowym elementem Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi będzie czwarta edycja płyty muzycznej „PINK in PINK4 Maciej Ulewicz prezentuje….”, stworzona wspólnie z Universal Music Polska. Dzięki szerokiemu i intensywnemu wsparciu Patronów Mediowych informacja o Kampanii i o płycie dotrze do kilku milionów osób!

Po raz pierwszy w 2014 roku partnerem kampanii została linia lotnicza EUROLOT, która wykonuje połączenia pomiędzy głównymi portami regionalnymi w Polsce. W załogach EUROLOTU czynnie lata 66 Pań a wśród pilotów są 4 panie pilotki. Na kadłubie jednego z samolotów EUROLOT pojawił się symbol różowej wstążki.

Już po raz trzeci Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi posiada Partnera medycznego.Grupa Medicover zapewni Kampanii wymiar edukacyjny, bezpośrednio związany z dbaniem o zdrowie. Dzięki obecności różowych wstążek we wszystkich placówkach Grupy Medicover dotrzemy do osób bezpośrednio w miejscu gdzie mogą dostać profesjonalną poradę dotyczącą dbania o zdrowe piersi.

Po raz drugi polski oddział Estée Lauder Companies kontynuuje współpracę z restauracjami. Przez cały październik w menu warszawskiej restauracji Belvedere znajdziemy wyjątkowy „różowy deser”. Część dochodu ze sprzedaży smakołyków sygnowanych Różową Wstążką zostanie przekazana na wsparcie badań nad lekiem na raka piersi.

Kochane , pamiętajcie o regularnych badaniach. Samokontrola – w sieci znajdziecie wiele wskazówek jak prawidłowo samemu zbadać sobie piersi. Jeśli nie potraficie albo nie jesteście pewne udajcie się do swojego ginekologa lub radiologa, który wykona badanie USG . Pamiętajmy , nadzieję na zdrowie mamy wtedy kiedy się badamy!  „Pokonajmy raka piersi. Razem mamy większą siłę.” 

Noszę przypiętą do fartucha różową wstążkę 🙂 to też przekaz …..

Zachęcam Was do zakupu kosmetyków objętych kampanią . Może tak jak ja pomyślicie już o prezentach gwiazdkowych dla swoich bliskich . To jest ten czas kiedy robiąc zakupy wspieramy piękną akcję 🙂

Czy badacie piersi regularnie ? 

Autor